Consulting Business Essentials II

Negotiating Normal and Difficult Project Issues with Customers

  • 22. Jun. - 23. Jun. 2015
  • 08:30 - 16:30 Uhr
  • Veranstalter:
  • Für
  • kostenfrei
Download iCAL-Kalendereintrag  (ics.Datei)

MIT SEMINAUT BUCHEN 

CBE II enables experienced consultants to use influence when dealing with a wide-range of project changes. Negotiating new customer expectations, changes in specifications, budget changes and problems with people will be trained. Senior professionals learn to use influence in situations where they have no direct authority but must create win-win outcomes by effectively negotiating with people.

Typical Consulting Situations

  • Role of senior consultant.
  • Negotiation situations in projects and with customers.

Negotiation Process & Planning

  • Defining when something can be negotiated in consulting.
  • Negotiation process, values and attitudes.
  • Planning tools and skills.

 Influence Skills in Negotiation

  • How to influence other people in a positive way.
  • Assessing one’s own influence behavior.
  • Investigation skills in negotiations.
  • Using emotional intelligence with aggressive customers who resist

Negotiation Implementation

  • The complete negotiation cycle
  • Linking influence behaviors to negotiations.
  • Five styles of negotiating.
  • Typical negotiating tactics.
  • Negotiating changes in project scope and client expectations.
  • Application to participants own consulting situations.

LEARNING OUTCOMES
As a result of attending CBE II participants will be able to:

  1. Assess personal skill levels when using three different influence strategies.
  2. Use planning tools and skills when preparing to negotiate with clients.
  3. Apply five negotiation styles and skills to be more effective during difficult negotiations.
  4. Negotiate project scope, resistance, and client expectations with greater confidence.
  5. Develop a personal plan to negotiate a current client issue or problem more effectively.  

BENEFITS
A stimulating use of practice and application exercises, feedback, and discussion of real-life participants’ consulting challenges. Participants develop strategies for dealing with their own work situations.

Hauptziel und -Nutzen:
Verbesserung von Kunden-, Service-, Nutzen- und Vertriebsorientierung im IT Services Business.

Zielgruppe:
Beratungs-Unternehmen und IT-Unternehmen mit einem relevanten Anteil an (Professional) Services im Geschäftsmodell, Consultants, Senior und Managing Consultants im IT-Business (z.B. Business-Consulting, IT-Consulting, Software, Infrastruktur, Outsourcing, Support, Kundenservice).

Elmar Buschlinger arbeitet mit Edward G. Verlander und CBE seit Mitte der 90er Jahre. Das CBE-Training ist in Unternehmen zu einem festen Ausbildungsbaustein geworden. Über die Anwendung der Tools und Techniken aus CBE werden immer wieder Motivation, Kundenorientierung, Vertriebserfolge und Wirtschaftlichkeit verbessert.
Seit Herbst 2007 wurden in offenen und unternehmensspezifischen CBE-Trainings nahezu 700 Consultants mit Erfolg trainiert; zusammen mit den Jahren vor 2007 sind weit mehr als 1500 professionelle Consultants ausgebildet worden.

In den Kosten enthalten: Workshop-Unterlagen, Teilnehmer-Urkunde, Catering-Verpflegung und Getränken (excl. eigene Spesen).

Sprache: Englisch

Kosten: ab 900,00 €

Detaillierter Programmablauf siehe PDF

MIT SEMINAUT BUCHEN