Consulting Business Essentials I

The Journey of the Trusted Consultant

  • 18. Jun. - 19. Jun. 2015
  • 08:30 - 17:00 Uhr
  • Veranstalter:
  • Für
  • kostenfrei
Download iCAL-Kalendereintrag  (ics.Datei)

MIT SEMINAUT BUCHEN 

The purpose of the CBE I is to train IT and management consultants in the knowledge of the complete consulting process: developing business, mobilizing consulting resources, building deliverables and implementing solutions. CBE I is training on the best practices in consulting gained from research and real-world experience and awakens consultants to the potential of becoming a trusted advisor.

TRUSTED ADVISOR JOURNEY FOR CONSULTANTS

Core values and principles of effective consulting

  • Fifteen Best Practices in Consulting.
  • The Journey of Becoming a Trusted Advisor

Consulting Process

  • The Four Stages: Developing Business, Mobilizing a Team, Producing Deliverables, and Implementing Solutions

People and Customer Skills

  • Inter-Personal Communications Skills and Attitudes.
  • Building Effective Teams.
  • Problem Solving And Decision Making
  • Understanding Customer Politics.

LEARNING OUTCOMES
As a result of attending CBE I, participants will be able to:

  • Use a four-step consulting process
  • Apply twelve consulting competencies used by professional consultants
  • Understand the fundamentals of consulting economics and client management
  • Evaluate the capability of a consulting team
  • Judge the effectiveness of current consulting practice  

PARTICIPANTS
The workshop is suitable for IT and management consultants who are new to consulting and early in their consulting career. More experienced consultants (up to five years) will benefit from special topics in politics and change management. CBE complements existing sales and project management training.

BENEFITS
Participants will be able to discuss their unique consulting situations either in class or privately with the trainer. Note:Since 1998 this seminar has been rated the top training by clients.

Hauptziel und -Nutzen:
Verbesserung von Kunden-, Service-, Nutzen- und Vertriebsorientierung im IT Services Business.

Zielgruppe:
Beratungs-Unternehmen und IT-Unternehmen mit einem relevanten Anteil an (Professional) Services im Geschäftsmodell, Consultants, Senior und Managing Consultants im IT-Business (z.B. Business-Consulting, IT-Consulting, Software, Infrastruktur, Outsourcing, Support, Kundenservice).

Elmar Buschlinger arbeitet mit Edward G. Verlander und CBE seit Mitte der 90er Jahre. Das CBE-Training ist in Unternehmen zu einem festen Ausbildungsbaustein geworden. Über die Anwendung der Tools und Techniken aus CBE werden immer wieder Motivation, Kundenorientierung, Vertriebserfolge und Wirtschaftlichkeit verbessert.Seit Herbst 2007 wurden in offenen und unternehmensspezifischen CBE-Trainings nahezu 700 Consultants mit Erfolg trainiert; zusammen mit den Jahren vor 2007 sind weit mehr als 1500 professionelle Consultants ausgebildet worden.

In den Kosten enthalten: Workshop-Unterlagen, Teilnehmer-Urkunde, Catering-Verpflegung und Getränken (excl. eigene Spesen)

Sprache: Englisch

Preis: ab 900,00 €

Detaillierter Programmablauf siehe im PDF

MIT SEMINAUT BUCHEN